Facebook Twitter

Samen verantwoord in beweging

Lees hier
meer over
WandelFit
>>>>>>

Gegevens

Type: Wekelijkse wandelgroep
Kosten: Gratis

Trainer

Trainer: Andre van Alphen
Plaats: Tiel
Telefoon: 06-14418862
Website: www.astylos.nl
Expertise: Diabetes
COPD
Artrose

Agenda

Wandelaanbod

plaatje

Tiel

Wandelfit Astylos Wandeltraining in Tiel

Wekelijkse wandelgroep

Wandelen is ‘hot’. Een basisconditie is voor WandelFit Astylos niet vereist, maar wordt door deelname aan WandelFit juist verkregen. Kom sportief wandelen bij Wandelfit Astylos aanvang 19.30 uur, 15 min. voor de training aanwezig zijn.

De  trainer zorgt voor een verantwoorde opbouw van de wandelconditie. Daarnaast komt ook informatie over kleding en voeding aan bod. Andre van Alphen, looptrainer bij Astylos gaat de trainingen verzorgen. 

Een basisconditie is voor WandelFit Astylos niet vereist, maar wordt door deelname aan WandelFit juist verkregen. WandelFit brengt deelnemers ook in contact met andere beginnende wandelaars en zorgt ervoor dat ze op bewuste wijze aan hun gezondheid werken. De trainer zorgt dat de deelnemers de techniek onder de knie krijgen en begeleidt ze bij een verantwoorde opbouw van hun conditie

Regelmatig wandelen, daar kan geen pil tegenop. Hart en longen worden er sterker van, je geheugen wordt beter. En het is heel goed voor je humeur. Zeker als je altijd met iemand samen loopt

Wandelen is goed voor alles. Je hart, bloedvaten, bloeddruk, cholesterol, botten en spieren, gewicht en geheugen, ze gaan er allemaal op vooruit. En niet te vergeten: je humeur wordt er beter van. Uit onderzoek bleek dat al na vier dagen zitten de concentratievetten in het bloed toe- en de insulinegevoeligheid juist afneemt. Dat zijn risicofactoren voor respectievelijk hoge bloeddruk en diabetes. In dit onderzoek bleek de groep die kort maar intensief sportte, gezonder dan de zittende groep. Maar het ging nóg beter met de groep die vijf uur per dag rustig rondslenterde. Veel wandelen is dus gezonder dan kort, intensief bewegen. Wandelen versterkt de spieren en botten en vermindert daardoor de kans op osteoporose (botontkalking). Door botten regelmatig te belasten worden ze niet alleen sterker, wie veel loopt bouwt zelfs nieuwe botmassa op. Wandelen is ook goed voor het kraakbeen, het elastische weefsel tussen de botten. Veel ouderen merken dat ze pijn hebben als ze hun gewrichten draaien, bijvoorbeeld bij het dansen. Door weinig te bewegen is het kraakbeen in de gewrichten dunner geworden. Wandelen helpt het kraakbeen op te bouwen en daardoor soepeler te bewegen. Dagelijks minstens een half uur wandelen verlaagt de bloeddruk en het cholesterolgehalte in het bloed. Ook verbetert het de conditie van hart en bloedvaten. Het risico op hartproblemen daalt al met 50 procent als mensen één uur per week actief zijn

Lukt hardlopen niet meer, kom dan wandelen bij Wandelfit Astylos. 

www.wandelfitastylos@gmail.com kijk ook op facebook Wandelfit Astylos Tiel

De training is op de woensdagavond van 19.30 – 21.00 uurinfo@astylos.nl o.v.v. wandelfit.

 

Ik heb een vraag